مجلة حواء بالتعاون مع دار نشر حكاوى تقدم لكم رواية العنيد كاملة كل الاجزاء للكاتبة الشيماء محمد (شيمو)
.................................................................................................ز
في شقه في منطقه راقيه. كان. ادهم نايم علي كنبه في.الصاله قالع قميصه ومرمي
جنبه علي كرسي الانتريه .....فتح عنيه مش فاكر هو فين ؟ وال ايه اللي جابه هنا ؟وصداع رهيب هيفرتك دماغه والاهم من كل ده ان في خبط مزعج جدا علي الباب وده اللي صحاه من نومه .... قام قعد
وافتكر انه في بيته في الصاله واتمني ان الخبط ينتهي واللي بره يقول انه مش موجود ويمشي بس للاسف الخبط ما بينتهيش واللي بره ما بيمشيش قام وراح يفتح الباب بصدره العريان فتح لقي بنت عينيها كلها شر وغيظ مش لايق ابدا علي مالمحها الجميله دي
ادهم :افندم انتي مين ؟؟
البنت : هو فين. ؟ اكيد هو هنا ؟؟
ادهم : ايه هو اللي فين ؟ انتي عايزه ايه ؟ جيتي معايا هنا
قبل كده ونسيتي حاجه هنا ؟بس ما اعتقدش مش فاكر اني
شفتك قبل كده انتي اكيد غلطانه في العنوان
البنت : مش انت المقدم ادهم ؟
ادهم : ايوه انا
البنت : يبقي مش غلطانه في العنوان هو فين بقا ؟؟
ادهم : اولآ مفيش حد هنا زي ما قولتلك وثانيا وطي صوتك
ده لان الصداع هيفرتك دماغي وصوتك عالي جدا
البنت : يبقي توسع عن طريقي
زقته بعيد ودخلت تدور عليه بنفسها واول ما دخلت لقت
ازازه خمره فاضيه علي التربيزه فبصتله بتريقه
البنت: وتقول مصدع وصوتي عالي ماهو لازم
ادهم دخل وراها وهو في قمه استغرابه وبيسأل نفسه مين
الجميله الغاضبه دي وسابها تدور براحتها علي اللي ضايع
منها وهو قعد علي الكنبه مكانه مد ايده لسجايره وطلع
واحده وولعها يمكن السيجاره دي تداوي صداعه شويه
البنت دورت في كل حته وخرجتله وبتتكلم برضه بصوت
عالي فهو حط راسه بين ايديه من الصداع
البنت : هو فين ؟
ادهم : وطي صوتك مفيش حد هنا
اخد نفس طويل من سيجارته وطلعه فالبنت قربت منه وسط
استغرابه مين دي اصلا وشدت السيجاره من بوقه وطفتها
في الطفايه اللي قدامه ومليانه سجاير
البنت : هو محدش قالك ان السجاير مضره وبعدين ضررها
بيتضاعف مليون مره في الصبح علي الريق كده ؟؟
ادهم : هو محدش قالك قبل كده ما تدخليش في اللي
ميخصكيش ؟؟
طلع سيجاره تانيه وولعها ويدوب اخد نفس منها فشدتها
تاني وطفتها تاني وده نرفز ادهم جدا
ادهم : انتي مين وعايزه ايه مني علي الصبح كده ؟؟
البنت : عايزه مصطفي هو فين ؟؟بمالمح استغراب. ادهم : مين مصطفي ده ان شاء الله ؟؟
البنت : ملازم اول مصطفي اخويا
ادهم : تشرفنا المفروض بقي اني اعرفه ؟؟
البنت : ايوه لانه واحد من الظباط المتخرجين جداد
والمفروض انه مسؤليتك وتحت اشرافك هو تحت تدريبك
ادهم: ااه .... واحد من الجداد !! وعلي اساس اني عارف
كل تلامذتي بالاسم المفروض بقي اني اخد بالي منه في
الشغل وفي بيته كمان ؟؟ ما ارضعهم بالمره كمان ؟؟؟؟
البنت : حضرتك بتتريق ؟؟؟
ادهم : يعني ايه اللي هيجيب واحد من تلامذتي عندي ؟؟؟
البنت : هو كلمني وقالي انه سهران معاك في الكباريه اللي
سيادتك كنت سهران فيه ... وبعدين هو بيعتبرك مثله االعلي
....
ادهم ضحك جامد جدا بصوته كله
ادهم: مثله االعلي ؟؟ اخوكي ده مجنون وال ايه ؟؟وبعدين انا
مش بسهر مع حد من تالمذتي
البنت بغيظ : بتسهر مع الرقصات بس
ادهم استغرب انه لمح نبره غيره في صوتها
ادهم : مع رقصات مع جن ازرق ما يخصكيش ال انتي وال
اخوكي
البنت : هو قالي انه سهران معاك ؟؟
ادهم : مش معني انه سهران في نفس المكان اللي انا فيه
انه سهران معايا !!! ودلوقتي اتفضلي بقي علشان اكمل
نومي
البنت : مفيش نوم .... انت هتجيبلي اخويا ... اتصرف
ادهم باستغراب : روحي يا شاطره دوري علي اخوكي بعيد
عني
البنت : انت مسؤل عنه ... هو بيقلدك في كل حاجه
ادهم : يبقي اخوكي ده يا اما اهبل او مجنون ... دوري عليه
بعيد عني اتفضلي
سابها ادهم ودخل اوضه نومه ونام علي سريره علي امل
انها تمشي .... بس لقاها دخلت وراه وشدت المخده اللي
علي راسه
تحميل الرواية كاملة من هنا
0 تعليقات